Working together for green, competitive and inclusive Europe

Profesinis mokymas įgalinant socialinę atskirtį patiriantį jaunimą

Projekto vykdytojas: Vytauto Didžiojo universitetas
Projekto pavadinimas: Profesinis mokymas įgalinant socialinę atskirtį patiriantį jaunimą
Projekto kodas:  LT08-1-ŠMSM-K01-009 (Sutarties Nr. S-BMT-21-2 (LT08-2-LMT-K-01-010))
Tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma: Projektui įgyvendinti skiriama 819124,37 Eur, iš kurių 696255,71 Eur yra mechanizmų lėšos ir 122868,66 Eur yra bendrojo finansavimo lėšos.
Sutarties pasirašymo data:  2020-12-14
Projekto įgyvendinimo terminas: 2021-01-01 – 2023-12-31
Projekto partneriai: 

University of Stavanger (NO)
University of Latvia (LV)
Tallinn University (EE)

Projekto interneto svetainė



Trumpas projekto aprašymas:
Profesinio mokymo įstaigoms, lyginant su kitomis švietimo įstaigomis, daug dažniau tenka spręsti įvairias socialinės rizikos grupėms priklausiančio jaunimo problemas. Tačiau tuo pat metu, profesinio mokymo įstaigos turi daugiau galių padėti tokiam jaunimui mokytis ir įsidarbinti, nes ugdymo procesuose sujungia mokymąsi mokykloje bei darbo vietose.
Pagrindinis šio tyrimo projekto tyrimo tikslas – ištirti, kaip profesinis mokymas gali skatinti ir stiprinti socialinės rizikos grupių jaunimo socialinę įtrauktį, kovojant su mokyklos nebaigimu, stiprinant sąsajas tarp įvairių socialinių mokymosi kontekstų, pavyzdžiui, užtikrinant sklandų perėjimą nuo mokymosi mokykloje prie mokymosi darbo vietose.
Projektą sudaro trys tyrimo etapai:
1. Pirmajame etape siekiama suprasti ir paaiškinti socialinės rizikos grupėms priklausančių besimokančiųjų asmenines strategijas ir institucinius veiksnius, kurie padeda ar trukdo šių žmonių mokymuisi. Kartu su naratyviniu rizikos grupei priklausančio jaunimo mokymosi profesinio mokymo įstaigose ir darbo vietose tyrimu, yra atliekama statistinė analizė.
2. Antrasis tyrimo etapas yra skirtas atskleisti profesinio mokymo įstaigų patirtis, metodus, ir priemones, skirtas skatinti socialinės rizikos besimokančiųjų įtrauktį.
3. Trečiajame tyrimo etape įgyvendinama mokymosi laboratorijos intervencija, kurios metu profesinio mokymo įstaigų atstovai, bendradarbiaudami su projekto tyrėjais parengia, išbando ir įvertina įvairias rizikos grupės jaunuolių įsitraukimui į mokymąsi skirtas metodines priemones ir technologijomis pagrįstus įrankius.
Projektas atskleidžia sudėtingus asmeninius ir institucinius socialinės rizikos jaunuolių įtraukties į mokymąsi ir darbą veiksnius, jų sąveikas,  įvairius šio jaunimo ekosistemų aspektus, turinčius įtakos jų mokymosi trajektorijai ir tolesnei karjerai. Be to, projektas teikia praktinę naudą profesinio mokymo įstaigoms. Tikimasi, kad taikant mokymosi laboratorijos modelį, tyrimas pasiūlys naują požiūrį, kaip kartu su mokiniais kurti profesinio mokymo įstaigos ir bendruomenės lygmens procesus, skatinti profesijos mokytojų ir meistrų profesinį tobulėjimą bei stiprinti jų veikmę, padedant socialinės rizikos grupėms priklausantiems mokiniams. Projektas padės kurti naujus profesinio mokymo mokslinių tyrimų bendradarbiavimo tinklus ir partnerystes.

 


Bendraukime