Naujienos

Ketvirtojo Norvegijos ir EEE finansinio laikotarpio belaukiant

Norvegijos ir EEE (Europos ekonominė erdvė) finansinių mechanizmų organizacija pakvietė 15 Europos šalių atstovus į Briuselį. Du kartus per metus į bendrą susitikimą yra kviečiami nacionalinių partnerių komunikacijos specialistai, Norvegijos karalystės ambasados atstovai ir taip pat už Aktyvių piliečių fondo komunikaciją atsakingi žmonės. Dvi dienas vyko gerųjų komunikacijos kampanijų pristatymai ir pokalbiai apie ateities komunikacijos planus ir poreikius.
 
Šis susitikimas Briuselyje EFTA (Europos laisvosios prekybos asociacija) namuose vyko iš karto po Europos parlamento rinkimų, tad susitikimo pradžioje buvo aptarti Europos parlamento rinkimų komunikacijos rezultatai, kurie, žinoma, skaičiuojami rinkimuose dalyvavusių žmonių skaičiumi. Lietuvoje, pasak Europos Parlamento komunikacijos vadovo Philipp Schulmeister, nebuvo investuojama daug, nes didžiausias dėmesys ir finansai buvo nukreipti į penkias didžiąsias valstybes, tad ir žemas balsuotojų skaičius nenustebino, nes jį sąlygojo daug svarbių veiksnių. Svarbiausias: "žmonės pavargsta ir balsuoti" pripažino komunikacijos ekspertas. Demokratija pasaulyje išgyvena sunkius laikus, tad pasak Philipp Schulmeister, tai matosi ne tik balsavimuose, bet ir teisinės valstybės principų nepaisyme, pilietiškumo ir žodžio laisvės stokoje. Šiuo metu pasaulyje yra fiksuojama daugiau autokratinių valstybių, nei demokratinių. Visa tai kelia didžiulį susirūpinimą.
 
Po Europos parlamento rinkimų komunikacijos kampanijos pristatymo logiška buvo pereiti prie visuomenės nuomonės apklausų finansinę Norvegijos ir EEE naudą gaunančiose šalyse. Visuomenės nuomonės tyrimams šiame susitikime buvo skirta daug dėmesio.
 
Visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ duomenimis 2024 metais Lietuvoje apie Norvegijos ir EEE fondus buvo girdėję 38 procentai visuomenės (2022 metais šis skaičius buvo 42 procentai). Latvijoje tų pačių fondų žinomumas taip pat jau siekia 40 procentų. Tuo tarpu Portugalijos kolegos labai džiaugiasi neįtikėtinu šuoliu nuo 4 procentų žinomumo 2018 iki 24 procentų 2024 metais. Vidutiniškai Europos šalyse, gaunančiose Norvegijos  ir EEE fondų paramą, fondų žinomumas siekia 25 proc.
 
Šalys kol kas negali pasigirti Norvegijos ir EEE finansinio mechanizmo logotipo atpažįstamumu. Akivaizdu, tai susiję su naujo logotipo įvedimu trečiajame finansiniame laikotarpyje. Taigi visų šalių atstovai susitikimo metu išsakė prašymą palikti tą patį logotipą ketvirtajame finansavimo laikotarpyje. Nes visi komunikacijos specialistai pripažino, grafinius ir estetinius šio logotipo privalumus.
 
Ir nors Lietuvoje Norvegijos ir EEE fondų logotipą  yra matę vos 21 procentas visuomenės (12 procentų visuomenės logotipą matė ant karšto oro baliono) Lietuva su Latvija, pagal šio fondo atpažįstamumą, yra tarp pirmaujančių Europoje. Taigi mums svarbu ir toliau išlaikyti finansinių mechanizmų žinomumą, tuo labiau kad jau vyksta naujo, ketvirtojo finansinio laikotarpio programavimas.
 
Pasak Norvegijos užsienio reikalų ministerijos patarėjos Elin Graae Linnestad, susitarimas tarp šalių donorių ir Europos Sąjungos jau yra pasirašytas. Dabar belieka, kad Europos parlamentas patvirtintų programą ir visos 27 šalys pasirašytų susitarimus bei juos ratifikuotų. Jau dabar aišku, kad pasibaigus trečiajam finansavimo laikotarpiui, ketvirtasis dar nebus prasidėjęs, tad labai svarbu tęsti sėkmės istorijų komunikaciją, kad naudą gaunančios visuomenės nepamirštų Norvegijos  ir EEE finansinių mechanizmų kuriamos naudos ir suteikiamų galimybių.


 

Media galerijos

Bendraukime